مسجد قاسم بن الحسن علیه السلام

مسجد قاسم بن الحسن علیه السلام

یادمان باشد اگر روزی بقیع را ساختیم
ذکر کاشی های باب المجتبی"یا قاسم" است


اجتماع هیئت، کانون فرهنگی هنری و بسیج

اصفهان-اتوبان شهید چمران-خیابان اشراق جنوبی

پیوندهای روزانه

محیط را فراهم کن

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۳۷ ق.ظ



بعضی از والدین همواره نگران آینده ی معنوی و تربیتی فرزندان خود هستند بدون اینکه به این موضوع توجه داشته باشند که محیط تربیتی صحیح را هم برای فرزند فراهم نمایند. زمانی که شما، به فرزند خود دائما متذکر می شوید که در جهت ایمان و اعتقاد پیش برود ولی در عمل، شرایط را برای تجربه ی او فراهم نمی کنید درصد به نتیجه رسیدن شما، پائین می آید.

به بیان دیگر وقتی شما الگوی صحیحی برای فرزند خود نباشید و الگوی صحیحی را هم به او معرفی نکنید، پایه های تربیتی او متزلزل باقی می ماند و اگر هم در بازه ای از زمان، رو به ایمان و معنویت آورد، وزشی ناچیز از بی اعتقادی برای او حکم طوفان را خواهد داشت.

فراموش نکنید برقراری ارتباط فرزندان با محیط معنوی موجب می شود که رشد معنوی آنها، چندین برابر شود.

**************************************************


سوال روز بیست و نهم:

خدا در قرآن می فرماید انسان ها در هنگام فقر و سختی، اظهار عجز و ناتوانی می کنند ولی هنگامی که به ثروت و مقامی رسیدند، گذشته را فراموش کرده و احسان و نیکی نمی کنند مگر یک گروه. این گروه چه کسانی هستند و چه خصوصیاتی دارند؟

منبع: قرآن کریم، جزء بیست و نهم


**************************************************


پاسخ سوال بیستم و هشتم

سوره ی
ممتحنه آیات 8 و 9


لَّا یَنْهَاکُمُ اللَّـهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِ‌جُوکُم مِّن دِیَارِ‌کُمْ أَن تَبَرُّ‌وهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّـهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ ﴿٨
إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّـهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَأَخْرَ‌جُوکُم مِّن دِیَارِ‌کُمْ وَظَاهَرُ‌وا عَلَىٰ إِخْرَ‌اجِکُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ ۚ
وَمَن یَتَوَلَّهُمْ فَأُولَـٰئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ
﴿٩



ترجمه:
[اما] خدا شما را از کسانى که در [کار] دین با شما نجنگیده و شما را از دیارتان بیرون نکرده‌اند، باز نمى‌دارد که با آنان نیکى کنید و با ایشان عدالت ورزید، زیرا خدا دادگران را دوست مى‌دارد. (۸) فقط خدا شما را از دوستى با کسانى باز مى‌دارد که در [کار] دین با شما جنگ کرده و شما را از خانه‌هایتان بیرون رانده و در بیرون‌راندنتان با یکدیگر همپشتى کرده‌اند. و هر کس آنان را به دوستى گیرد، آنان همان ستمگرانند. (۹)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۵
مسجد و حسینیه قاسم بن الحسن(علیه السلام)

تربیت فرزندان

رشد معنوی

مسجد

نظرات  (۱)

۰۵ مرداد ۹۳ ، ۰۴:۰۸ احمد یوسفی
سلام علیکم . شب های رمضان آخرین لحظات خود را به رخ می کشند امیدوارم که از این شب های نورانی نهایت استفاده را برده باشیم در آخرین لحظات ما را هم دعا کنید .
پاسخ:
علیکم السلام
عاقبتتون به خیر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی