مسجد قاسم بن الحسن علیه السلام

مسجد قاسم بن الحسن علیه السلام

یادمان باشد اگر روزی بقیع را ساختیم
ذکر کاشی های باب المجتبی"یا قاسم" است


اجتماع هیئت، کانون فرهنگی هنری و بسیج

اصفهان-اتوبان شهید چمران-خیابان اشراق جنوبی

پیوندهای روزانه

چقدر قیاقه ی شما آشناست!

جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۶ ق.ظ



{مرحوم حاج سید رضا ابطحی} می گفت: من وقتی جوان بودم یکی از تجار متدین اصفهان به مشهد آمده بود و می گفت :

در خانه ی مسکونی ام اتاق بزرگی دارم که به عنوان حسینیه در آنجا لااقل هفته ای یک بار روضه می خوانیم.

یک شب در عالم رویا دیدم که من از خانه بیرون آمده ام و به طرف بازار می روم، ولی جمعی از علما به طرف منزل ما می آیند. وقتی به من رسیدند گفتند: کجا می روی؟ منزلت روضه است.

گفتم: نه، منزل ما روضه نیست. من الان منزل بودم خبری نبود.

گفتند: تو نمی دانی روضه هست و حضرت بقیه الله ارواحنا فداه هم در آنجا تشریف دارند.

من خواستم با عجله وارد منزل شوم.

فرمودند: با ادب به منزلت وارد شو.

من با ادب وارد شدم. دیدم حضرت بقیه الله(ارواحنا فداه) صدر مجلس نشسته و جمعی از علما و سادات و بزرگان هم اطراف اتاق در محضرش نشسته اند.

من دو زانو در مقابلش نشستم و دست مبارکش را بوسیدم و اول گفتم: آقا شما به چشم من خیلی آشنا هستید، کجا خدمتتان رسیده ام؟

فرمود: فراموش کرده ای همین امسال در مسجد الحرام در آن نیمه ی شب لباسهایت را نزد من گذاشتی که برای وضو بروی و می خواستی کتاب مفاتیح را روی لباسهایت بگذاری، من گفتم: مفاتیح را زیر لباسهایت بگذار...

گفتم :بله قربان، یادم آمد. درست است.

(آن تاجر اصفهانی می گفت: من اتفاقا همان سال به مکه رفته بودم. یکی از شبها چشمم به خواب نمی رفت. با خودم گفتم: بهتر این است که به مسجد الحرام بروم و از این فرصت استفاده کنم.وقتی وارد مسجد الحرام شدم، دیدم آقای بزرگواری در گوشه ای نشسته که دلم به سویش کشیده می شود. لذا به خدمتش مشرف شدم. اول سلام کردم . آن آقا جواب سلام مرا دادند. ضمنا متوجه شدم که فارسی را خوب می توانند صحبت کنند. عرض کردم آقا من لباسهایم را خدمتتان می گذارم تا بروم وضو بگیرم.

فرمود: مانعی ندارد ولی مفاتیح را زیر لباسهایت بگذار. این دستور را عمل کردم و رفتم و وضو گرفتم و برگشتم و مدتی در خدمتشان نشسته بودم. ولی در آنجا ابدا متوجه نشدم و حتی احتمال هم ندادم که او حضرت بقیه الله ارواحنا فداه باشد.)

بالاخره در خواب به حضرت صاحب الامر(علیه السلام) عرض کردم: فرج شما کی خواهد بود؟

فرمود: نزدیک است. به شیعیان ما بگو دعای ندبه را بخوانند و برای فرج ما دعا کنند.



پرواز روح-سید حسن ابطحی-چاپ بیست و سوم-صفحه ی 259

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۷
مسجد و حسینیه قاسم بن الحسن(علیه السلام)

تشرف

امام زمان

نظرات  (۱۴)

۲۰ آبان ۹۳ ، ۰۹:۴۶ خادم الحسین بنی فاطمه
سلام
عزاداریها قبول انشا لله
در پناه ارباب ماجور باشید
التماس دعا
یاعلی
۰۱ دی ۹۳ ، ۱۹:۱۲ مهدی شریفی
با هشت روضه به روزم
۰۳ دی ۹۳ ، ۱۰:۰۴ خادم الحسین بنی فاطمه
سلام
حلول ایام بهار شیعیان مبارک
عزاداریهای این دوماه مورد قبول حضرت حق و ارباب باشد انشا الله
التماس دعا
یاعلی
۰۷ بهمن ۹۳ ، ۱۰:۵۳ مهدی شریفی
سلام
لطفاً به بنده سری بزنید و نظرتون رو مبنی بر ادامه ی کارم بنویسید
ممنون از لطف شما
و ممنون که همیشه به حقیر لطف وافر داشتید
۱۳ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۱۰ مهدی شریفی
با سلام
از نو به روزم
لطفآ با نظرتون خوشحال نمایید
۰۷ اسفند ۹۳ ، ۱۰:۵۷ مهدی شریفی
رنگ سال را انتخاب کردم
تشریف بیارید
تا همرنگ بشیم
۰۹ اسفند ۹۳ ، ۱۰:۴۱ مهدی شریفی
فهمیده ام حریصم
حالم دیدنی شده، خواستید ببینید حالم را
بیایید به mimshin.blog.ir
۱۱ اسفند ۹۳ ، ۱۰:۵۲ مهدی شریفی
سلام
از امروز تا شهادت حضرت زهرا (شهادت دوم) هر روز مطلبی از این مادر مکرمه رأس ساعت 08:08 صبح نوشته می شه و قرار داده می شه
دیگه جداگونه دعوتتون نمی کنم.
تشریف بیارید و از نظرات وانتقادات و پیشنهادتون بنده رو محروم نکنید
ضمناً اگه دوست داشتید به اونایی که دوست دارید اطلاع بدید
همین
یازهرا
۱۲ اسفند ۹۳ ، ۰۹:۱۰ مهدی شریفی
سلام
تا شهادت دوم 08:08 با پست های مارانه به روزم
حتماً هر روز سر بزنید
مطلب امروز: به یاد قدیم جمله سازی کرده ام
این چند خطر هم بنا به حال امروز:
به گزارش خبرگزاری مادر نیوز
حال حضرت صدیقه رو به بهبود گزارش شده
گزارش ها حاکی از بهبودی نسبی حال ایشان دارد
گفتنی است ایشان ب شخصه در را برای همسرشان گشودند
ضمناً منبعی آگاه اعلام کرد که این بانوی مکرمه امروز به پخت نان مشغول خواهند بود
التماس دعا
دعا کنید که دعای مادر نگیرد
تشکر از سوزستان که ایده ی این خبر از آنجاست
۱۳ اسفند ۹۳ ، ۱۰:۲۴ مهدی شریفی
با طنین اذان بلال صفحه ام گریه دار شده
لطفاً
۱۴ اسفند ۹۳ ، ۰۹:۲۹ مهدی شریفی
در جوار شهدا بودن را به قلم کشیدم
شما هم با مرکّب اشکتان تشریف بیارید
فقط آرام
میم شین
۱۶ اسفند ۹۳ ، ۱۰:۰۷ مهدی شریفی
سلام
آغازین روز هفته همساز با ساز شما، ان شاء الله
طبق عادت این روزها مطلبی از زهرای مرضیه نگاشته شده
البته امروز کمی تفاوت داره
قطره ای از فضائل حضرت زهرا، و شرح یکی از خطبه های حضرت امیر
به هر حال زخمتش رو به گوشتون بدید
به قول یکی از دوستان گوش رنجه کنید البته بعد ار قدم رنجه تون
یا علی
۲۰ اسفند ۹۳ ، ۰۹:۱۶ مهدی شریفی
سلام
دیروز نوشتم محدثه
امروز نوشتم محدثه
فرقشان یک کسره و فتحه است
تشریف بیارید
۲۲ اسفند ۹۳ ، ۰۹:۴۹ مهدی شریفی
سلام
قرار است اشک نوشته ها را درآورم
و امروز اشک لبخند را درآوردم.
لطفاً پرده ی اولش را امروز چشم رنجه کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی