مسجد قاسم بن الحسن علیه السلام

مسجد قاسم بن الحسن علیه السلام

یادمان باشد اگر روزی بقیع را ساختیم
ذکر کاشی های باب المجتبی"یا قاسم" است


اجتماع هیئت، کانون فرهنگی هنری و بسیج

اصفهان-اتوبان شهید چمران-خیابان اشراق جنوبی

پیوندهای روزانه
داشتم با خودم مرور می کردم مطلبی را می خواستم برای شهادت امام محمد باقر (علیه السلام) بنویسم که یکی از دوستان یه پیامی داد که از شدت تعجب داشتم شاخ در می آوردم!

این بنده ی خدا نوشته بود که در غربت امام همین بس که شهادتش همه می رن به مکه و تولدش تو ماه صفره!!!

به خاطر شناختی که از این بنده خدا داشتم تعجبم هر لحظه بیشتر میشد.

بهش گفتم آخه دوست عزیز این چه ربطی داره؟! آخه غربت امام که به این چیزا نیست. گفت چون هدفم، هدف درستیه مشکلی نداره!

گفتم آخه وسیله که هدف را توجیه نمی کنه. گفت اتفاقا هدفه که وسیله را مشخص می کنه!

گفتم  آقای مطهری در اثبات این جمله می گه آیا اگه شما به زور پولی را از مردم بگیرید به بهانه ی کمک به مسجد درسته؟ پس هدف، وسیله را توجیه نمی کنه

گفت آخه همین وسیله است که ما را به ائمه نزدیک می کنه و باعث شناخت میشه!!

گفتم  امام را باید درست شناخت نه به این مسائل.

گفت تاریخ شهادت و تولد که مشکلی نداره . گفتم بله منم قبول دارم اما اینکه تفسیرش کنی اون هم به این شکل ایراد داره.

گفت تفسیرم مشکلی نداره

گفتم  خود امام وصیت کرد تا ده سال در منی براش عزاداری کنند. یکی از دلایل این کار این بود که حکومت اموی ابتدای کار نمی ذاشت حرفی از شهدای کربلا زده بشه بعد که دید نمی تونه با شیعه مقابله کنه از احساس شیعه سوء استفاده کرد و شروع کرد به تحریف واقعه ی کربلا که بعضا هنوز هم آثارشو می بینیم در بعضی از مجالس. نقش امویان را استکبار امروز ایفا می کنه

امام هم به همین خاطر چنین وصیتی کرد.

از طرفی ولادت امام موسی کاظم(علیه السلام) هم در ماه صفره  و شیعه در این روزها، جشن و شادی برپا میکنه

خلاصه نهایتا این بنده خدا با یه جمله ی من باز رو حرف خودم هستم  و خوشحال شدم که باهات صحبت کردم !!به مباحثه خاتمه داد.

یادم افتاد یه بار تو کتاب "فاطمه فاطمه است" خونده بودم خیلی مهم نیست فاطمه در چه تاریخی متولد و در چه تاریخی شهید شد و حتی مهم نیست که چند سال داشت مهم اینه که فاطمه چطوری فاطمه شد و چطوری زندگی می کرد.چه منشی داشت و چرا فاطمه فاطمه است

حالا به نظرت ما که داعیه ی شیعه بودن باقرالعلوم(علیه السلام) را داریم تا چه حد علمی به مسائل نگاه می کنیم ؟ یا حداقل تا چه حد بصیرت داریم در مواجه با مسائلی از این دست؟

پیامبر (صل الله علیه و آله) فرمود:کسی که امام زمانش را نشناسه به مرگ جاهلی مرده است

امام زمان با وجود این افکار ما غریب است.

شهادت امام محمد باقر(علیه السلام) بر همگان تسلیت باد

 

مسجد و حسینیه قاسم بن الحسن(علیه السلام)

نظرات  (۲)

۲۰ مهر ۹۲ ، ۱۸:۲۲ گلبرگ مغرور
سلام اخوی...
مطلبت را که خوندم یاد حرف اقای رحیم پور ازغدی افتادم که میگفتند یک عده در محرم میروند دم کربلا و عوعو کنان به سمت ضریح حرکت میکنند حال اگه از او بپرسید یک حدیث از امام حسین علیه السلام بگو بلد نیست
از فاطمیه فقط در و دیوارش را میشناسیم
از محرم فقط سقا و لب تشنه!!!
اما از خود امام هیچ...
مظلومیت امام را در اواره شدن زن و بچه ش میدانیم و و و و
امروز هم که ورژن جدیدش اینکه شما فرمودید
به نظرم باید در جوابش به جای همه ی این بحث ها مینوشتید:
در غربت و مظلومیت امام همین بس که شیعیانش بخاطر اطلاعات کم غربتش را در ماه عزا به دنیا امدنش میدانند!!!
پاسخ:
پاسخ: سلام خواهر
کاملا صحیح می فرمائید
متاسفانه آنچه که باعث عقب ماندگی جوامع اسلامی میشه همینه که دین را فقط خلاصه می کنند در همان مسائل صدراسلام. نه اینکه آن را جاری بدونند در زندگی امروزه. حالا اگه از اونها استفاده هم بکنند برداشتشون اشتباه بوده از موضوع
همین عامل میشه مبنای سکولاریسم که دین را از سیاست جدا می دونه

در هر صورت ممنون که سر زدید
۲۱ مهر ۹۲ ، ۱۳:۴۸ پدرام ناصری
سلام
((وضعیت زنان در آخرالزّمان))بسیار مطلب جالب که چند موردش تا حالا پیش اومده که درد آور است+عکس
در وب بنده مطالعه کرده و نظر دهید منتظر حضورسبزتون هستیم
موفق باشید
پاسخ:
پاسخ: سلام برادر
چشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی