مسجد قاسم بن الحسن علیه السلام

مسجد قاسم بن الحسن علیه السلام

یادمان باشد اگر روزی بقیع را ساختیم
ذکر کاشی های باب المجتبی"یا قاسم" است


اجتماع هیئت، کانون فرهنگی هنری و بسیج

اصفهان-اتوبان شهید چمران-خیابان اشراق جنوبی

پیوندهای روزانه

امشب شب قدر است

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۳۰ ق.ظ




به این فکر کنید که از سال قبل تا حالا چه اتفاقاتی برای ما افتاده است. چقدر از نظر معنوی، رشد کرده ایم؟ چقدر به عهد و پیمانی که در شب های قدر سال پیش با خدا بستیم پایبند بودیم؟چقدر قرآنی که به سر گرفتیم و "بک یا الله، بک یا الله" بر زبان آوردیم بر دلمان هم جاری شد؟

به این فکر کنید که خیلی ها تا همین روز قبل زنده بودند، اما به شب قدر نرسیدند. حالا که ما این سعادت را داریم که در شب قدر، دعا کنیم و بار دیگر"الهی العفو" بگوئیم، هر ذکری که گفته می شود را به نیابت از همه ی کائنات بگوئیم. برای همه ی کائنات دعا کنیم.

وقتی برای امام صادق(علیه السلام) سوره ی قدر را می خواندند به این آیه که می رسیدند" و ماادرئک ما لیلة القدر" می فرمودند: " و ما ادرئک فاطمه"

سیدة نساء العالمین برای همه ی کائنات دعا می کردند. ما هم از ایشان یاد بگیریم.


الهی اغفر ذنوبنا

الهی اهدنا الصراط المستقیم؛ صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم و الضالین


**************************************************


سوال روز هجدهم:

قرآن به پیامبر، سه دعا را توصیه می کند. آنها را بیان کنید.
همچنین قرآن می فرماید صالحین چه دعائی می کنند که کافران، آنها را مسخره می کنند و به خاطر همین مسخره کردن، موجب عذاب واقع می شوند؟


منبع: قرآن کریم، جزء هجدهم


**************************************************


پاسخ سوال هفدهم

سوره ی حج آیات 78 و 73

وَجَاهِدُوا فِی اللَّـهِ حَقَّ جِهَادِهِ ۚ هُوَ اجْتَبَاکُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ مِنْ حَرَ‌جٍ ۚ مِّلَّةَ أَبِیکُمْ إِبْرَ‌اهِیمَ ۚ هُوَ سَمَّاکُمُ الْمُسْلِمِینَ مِن قَبْلُ وَفِی هَـٰذَا لِیَکُونَ الرَّ‌سُولُ شَهِیدًا عَلَیْکُمْ وَتَکُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ ۚ فَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّـهِ هُوَ مَوْلَاکُمْ ۖ فَنِعْمَ الْمَوْلَىٰ وَنِعْمَ النَّصِیرُ‌ ﴿٧٨


یَا أَیُّهَا النَّاسُ ضُرِ‌بَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ ۚ إِنَّ الَّذِینَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَن یَخْلُقُوا ذُبَابًا وَلَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ ۖ وَإِن یَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَیْئًا لَّا یَسْتَنقِذُوهُ مِنْهُ ۚ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ ﴿٧٣




ترجمه:
و در راه خدا چنانکه حق جهاد [در راه‌] اوست جهاد کنید، اوست که شما را [براى خود] برگزیده و در دین بر شما سختى قرار نداده است. آیین پدرتان ابراهیم [نیز چنین بوده است‌] او بود که قبلاً شما را مسلمان نامید، و در این [قرآن نیز همین مطلب آمده است‌] تا این پیامبر بر شما گواه باشد و شما بر مردم گواه باشید. پس نماز را برپا دارید و زکات بدهید و به پناه خدا روید. او مولاى شماست؛ چه نیکو مولایى و چه نیکو یاورى. (۷۸)


اى مردم، مَثَلى زده شد. پس بدان گوش فرا دهید: کسانى را که جز خدا مى‌خوانید هرگز [حتى‌] مگسى نمى‌آفرینند، هر چند براى [آفریدن‌] آن اجتماع کنند، و اگر آن مگس چیزى از آنان برباید نمى‌توانند آن را بازپس گیرند. طالب و مطلوب هر دو ناتوانند. (۷۳)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۵
مسجد و حسینیه قاسم بن الحسن(علیه السلام)

قرآن به سر گرفتن

شب قدر

التماس دعا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی